Tuesday, September 15, 2009

Kad Raya utk semua geng...

ada yg tanya kad raya semalam....ingat malas nk post kad raya ni tp sbb ada yg mintak maka aku bagi la....apa2 pn Selamat Hari Raya kpd semua bloggers...aku mintak ampun dan maap andai ada terkasar bahasa dn sakitkan hati...bukan sengaja tp itu lah aku yg sebenar....di hari mulia ni jgn la main mercun ye...kalo aku takpe...wakakakaka.....ok geng,sila la amik kad raya spesel dari aku ni...tempek la kat blog masing2....mmg ni je yg ada dlm seluruh alam internet...ahaks

p/s - terlupa lak nk bg ucapan dlm bahasa jawa.....

nyimpen jenang nang jero tin,
arek digowo mareng suro,
keluputan kulo lahir batin,
salah silap njalok ngapuro.

bocah cilik mangan sego,
sego dipangan karo gulo,
wes suwi orak ngomong jowo,
dino royo njalok ngapuro.

buko poso lawuh'e gereh,
njegor sunge dicaplok boyo,
keluputan kulo seng akeh akeh,
kito 0-0 lah yo.

pantun jawa yg aku dah lama peram...akhirnya berjaya dipost....

10 comments:

mamarempit said...

peghh...ngomong jowo iki...

aku ni banjarian....hahahhaha

selamat hari raya...maaf zahir batin gak dari mamarempit

ain said...

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN UTK NONON SEKELUARGA JUGA!!!!

akak amik ekh kad raya tu.tqqq!!!!!

Siti Farah Wahidah said...

terima kasih nenen bg kad ry. eh nonon. maaf ahir batin.Peace!

Siti Farah Wahidah said...

kite pn nk bg kad ry gak

NenekPenne said...

camat hari raya...

jangan lupa makan biskut tat di pagi raya... ingat, makan sampai lapan tat sahaja...ha ha ha..

kalau ada terksar bahasa, termengata yang boleh buat hati nonon calar balar, kira ya ampun eh?

dok fahang setabuk mu kecek jawa...

CCZ said...

selamat hari raya juga..rugi kak ccz sebab tak faham bahasa jawa..

imMa ~vOguE```~~~ said...

lemoh lar bile ko nak nyanyi jawa ni... terbelit lidah aku.. huhuhu...

SELAMAT HARI RAYA BRO...
DATANG UMAH AKU RAYA NANTI...

kaklia said...

selamat hari raya ye nonon...semoga bergembira. akak mohon maaf kalo ada salah dan silap ok. eh baru akak tau ko org jawa ye nonon....kasi akak resepi sambal jawa ada tak...raya nnti nak buat lah....:)

LuVidA^^ said...

ko jawe ke non?

ok nnti ida tepek...

n0n0n said...

mamarempit:
banjar ya?ada juga kulaan di batu pahat sana....lama x lawat....

ain:
orait...amik la kak.

siti:
sempat wat salah sblm mintak maap...xpe,xdehal...wakakakaka

nenek:
ye...nenek pn tyme raya mkn lek lok kuih btg buruk ye....mkn btg buruk yg besau je tau...wakakakaka...aku pn sama ye nek...kira 0 - 0 la ye...

CCZ:
yg sbenarnya sy xfhm sgt pn...

Imma:
mmg aku dtg nnt...ko jgn riso...tp make sure adik ko ade ye wahai kak ipar?hahahahaha....

kaklia:
kak...aku bkn org jawa la kak....huhuhuu....ckp jawa pn tak pandai...anyway ampun zahir bating gak

ida:
aku bukan jawa la ida oi.....